סלקום מתנצלת על פרסום פוגעני בעקבות פניית ויצו

סלקום פנתה בימים האחרונים ללקוחותיה במסרון (SMS) בו מופיעה תמונתה של בר רפאלי. המסרון מציע ללקוחות סלקום "ערכת נושא" על פי בחירתם, תוך שהיא מציגה תמונה של (בר רפאלי בביגוד מינימאלי.
בויצו, האגף למעמד האשה, הזדעקו לגנות התופעה ולפנות במכתב למנכ"ל סלקום. היוזמה היתה של שאנה שכטרמן, הלוביסטית של ויצו בכנסת. את המכתב שלחו גילה אשרת, יו"ר האגף למעמד האשה ורונית ארנפרוינד-כהן, מנהלת האגף. וזה תוכנו:

"לכבוד,
מנכ"ל חברת סלקום.

אנו פונות אליכם לאחר שנאלצנו לצערנו לקבל את המסרון המציע ללקוחות סלקום "ערכת נושא" על פי בחירתם תוך שהיא מציגה תמונה של דוגמנית (בר רפאלי) בביגוד מינימאלי.

מדובר בדוגמא קלאסית, שלא לומר נדושה לאופן שבו חברה מסחרית בוחרת לעשות שימוש בגוף האישה, ללא כל קשר לנושא העומד לפרסום ולו רק בכדי למשוך את תשומת ליבו של הלקוח, יהא זה גבר, נער, נערה או אישה.

נשאלת השאלה- לשם מה חברה כמו סלקום שמנסה להציג תמונה של חברה משפחתית עם הפנים ללקוח/ה בוחרת לפתות את קהל לקוחותיה עם תמונה של אישה צעירה בתנוחה מגרה לבושה בתחתוניה. האם אנשי הפרסום של סלקום אינם יכולים להעלות בדעתם דרך מעודנת יותר, מתוחכמת יותר, עניינית, חכמה ובלתי פוגענית לפרסם את מוצריהם?
 
אנו מוחות על הסגנון הפרסומי כמו גם על המסרים המיושנים והפוגעניים שעולים ממנו. ההקבלה של גופה של אישה לשירות חדשני ללקוח מכשיר סלולרי  מהווה מסר חברתי רע, שיש בו נזק והוא מצעיד את החברה לאחור במקום קדימה.

בנוסף לכך נציין כי מדובר בפרסומת אשר לא זו בלבד שלוקה בטעם רע, היא גם עושה שירות רע לציבור הצרכנים שלכם, בעבר ובעתיד.

ברצוננו להביא לידיעתכם כי ביום האישה הבינלאומי אשתקד, ויצו הפיקה קמפיין ציבורי בו העניקה אות קלון לחברה המסחרית אשר הפיקה פרסום פוגעני. מצאנו לנכון להודיעכם כי לאור הפרסומת המדוברת חברת סלקום  הינה מועמדת לקבלת התואר המפוקפק ביום האישה הבינלאומי 2010.

לאור האמור לעיל ולאור העובדה כי סלקום הינו הספק הראשי של ויצו- אנו דורשות כי תפסיקו את הפצת המסרון המדובר לאלתר.

היות סלקום ארגון גדול כל כך, המעסיק אלפי עובדים בארץ ובחו"ל מטיל עליו אחריות למלא אחר ערכים מסוימים כמו כבוד האדם והשוויון בין המינים. לפיכך- לא רק הרצון ליצור פרובוקציה ולמשוך את תשומת ליבו של הצרכן או הצרכנית צריך לעמוד לנגד עינכם, אלא- הדגש על פרסום בטעם טוב, בעל מסרים של קידום מעמד האישה בחברה הישראלית ולא- פגיעה בו."

בעקבות המכתב ובו ביום , הפסיקה סלקום את שליחת המסרון ופרסמה התנצלות בשמה: " אנו מתנצלים. אופן שליחת ההודעה מנוגד למדיניות החברה והיא יצאה למספר קטן של לקוחות. אנו מודים לויצו על פנייתם אלינו. דאגנו לחדד הנהלים כדי שטעות מעין זו לא תישנה".