כפר הנוער ויצו נחלת יהודה, ראשון לציון

בית הספר ויצו נחלת יהודה, כפר נוער - ראשל"צ

בחסות: ויצו שויצריה
כתובת: ראשון לציון 75910
טל: 9569054 - 03
פקס: 9569159 - 03
אתר: http://www.nachlat.org.il

לחצו לפרטים ולהרשמה>>

ויצו נחלת יהודה - ראשון לציון

היסטוריה כללית

 ויצו נחלת יהודה הינו אחד מכפר הנוער הוותיקים והמובילים בארץ.
ב- 1922 נוסד כמשק פועלות ועסק בהכשרת הבנות לקראת השתלבותן בהתיישבות העובדת. 
לאחר קום המדינה הפך לתיכון חקלאי, ועסק בהקניית השכלה חקלאית. 
כמו כל הפנימיות שינה גם המוסד את פניו עם כל גל עליה, ונרתם לקליטת נוער עולה, בהשכלתו ובשילובו במדינת ישראל. 
כיום הכפר ממשיך בעשייה החינוכית עם חניכים שרובם ילדי הארץ.
הכפר מתמחה במתן מענה לתלמידים שמעוניינים ללמוד ולהצליח, ובמקביל ליהנות מסביבה ירוקה ומטופחת, שפע פעילויות וחוויות, הווי חברתי וצוות הוראה והדרכה מסור.

 

בית הספר

תיכון שש-שנתי ובו חטיבת ביניים וחטיבה עליונה. 
בכפר הנוער לומדים כ-400 תלמידים, חצי מהם חניכי פנימייה וחצי אקסטרנים.
כדי לאפשר למידה משמעותית אנו מקפידים שבכל כיתה יהיו רק כ-25 תלמידים.
כל תלמידי הכפר לומדים לקראת בגרות מלאה ברמה רגילה וברמות מוגברות. 
התמחויות ייחודיות לכפר הנוער:

הוראת מדעי החיים, אגרו אקולוגיה (חקלאות עירונית מתקדמת) ומסלול ייחודי של כבאות ולימודי הסביבה. 
לתלמידים מוצע מסלול לימודים לבגרות מוגברת, הכולל מקצועות לימוד ברמה של חמש יחידות, 
ומסלולים ברמות רגילות, בהתאם ליכולתו האישית של כל תלמיד. 

  
 כיתות בית הספר מעוצבות בהתאם לתפיסה של "סביבה חינוכית חדשה", דבר הבא לידי ביטוי בעיצוב חדשני, פינות לימוד אישיות, מחשבים וספריה בכל כיתה.


 

הפנימייה

 

הפנימייה ערוכה כדי לספק את כל צורכיהם של בניה נוער הגרים בה וזאת בעזרת חדרים מטופחים וממוזגים, מועדוני קבוצות, תמיכה לימודית ושיעורי עזר בכל מקצועות הלימוד ומגוון רחב של פעילויות העשרה ופנאי. 
את חניכי הפנימייה מלווה בכל שעות היום צוות הדרכה מסור שדואג לרווחת החניכים וקידומם תוך שמירה על קשר רצוף עם ההורים.

אנו מאמינים כי בעת הצטרפות חניך או חניכה לכפר כל המשפחה מצטרפת איתו.
אנו שומרים על קשר יומי עם ההורים, מעדכנים את ההורים, מתייעצים איתם ונעזרים בהם.
במהלך השנה אנו מקיימים פעילויות משותפות שמעמיקות את הקשר המשפחתי והחיבור של המשפחה לכפר.
החניכים יוצאים הביתה ביום חמישי פעם בשבועיים.

בשבתות ובימים שהחניכים בכפר, המשפחות מוזמנות תמיד לבוא ולבקר, לעשות פיקניק בדשא.

 

המשק החקלאי

 אנו סבורים כי שילובם של החניכים במשק מקדם אותם רבות
בתחום הרגשי והלימודי. 

במסגרת המשק מופעלים ענף הלול, ענף האגרו (חממות וחקלאות עירונית),
ענף הנוי ופינת חי.
 



פנאי בכפר

   

בכפר הנוער קיימים מתקנים רבים שמטרתם לשרת את ציבור החניכים – 
חדר אוכל חדש ומרווח, חדר כושר, בריכה, חדרי מחשבים, מועדוני קבוצות, אולם קולנוע, חדר משחקים, מרכז למידה וספרייה, חדר מוסיקה ואולפן הקלטות.
בכפר מתקיימות שפע פעילויות חברתיות, חווייתיות וערכיות.
כנסו לאתר האינטרנט שלנו וצפו בסרטונים ובתמונות הרבות שאנו מעלים: http://www.nachlat.org.il/


פעילויות העשרה

בנוסף לזמן הפנוי שבו החניכים יכולים לעשות שימוש במתקנים ובחדרי הפנאי השונים, השגרה היומית של הכפר כוללת חוגים ופעילויות העשרה רבות ומגוונות כגון -קריוקי, כדורסל, כדורגל, שזירת פרחים, צילום דיגיטלי, עריכת וידאו, קוסמות.
בכפר פועלות להקות מחול וזמר ייצוגיות. הלהקות מתאמנות מספר פעמים בשבוע עם כוריאוגרף ומנהל מוסיקלי ומרבות להופיע מעל מיטב הבמות בארץ ובעולם.

 

להקות הכפר

 

 בכפר פועלות להקות מחול וזמר ייצוגיות. הלהקות מתאמנות מספר פעמים בשבוע עם כוריאוגרף ומנהל מוסיקלי ומרבות להופיע מעל מיטב הבמות בארץ ובעולם. בין היתר הופיעו הלהקות בפסטיבלים בכרמיאל, בית הנשיא, הונגריה, אטליה, קנדה, צ’כיה ושוויץ. שותפות בלהקות מאפשרת לחניכים לבטא את יכולתם בתחומי אמנות הבמה ופותחת את הדרך עבורם להתקדמות בתחומים אלו. 


האני מאמין של בית הספר

התפתחות החברה המודרנית המערבית והתמורות שחלו בהרכב אוכלוסיית כפר הנוער מחייבים חיפוש אלטרנטיבה לדרך "הטיפול והחינוך" של כפר הנוער. הכוונה, לא להתייחס למקום כאל "אתר משמעת שמופעלות בה טכנולוגיות של פיקוח מעכב ותצפית", אלא לראות בו ובאורח החיים המתקיים בו, כר מחיה המעניק למתחנכים את התנאים והמיומנויות שמשרתים אותם בהווה וישמשו אותם בעתיד.

לשם כך אנו שואפים לאפשר לחניכנו לממש את הפוטנציאל הטמון בהם, ולבטא את אישיותם תוך התייחסות לצורך האנושי בזהות חברתית ובמחויבות למסגרת הקהילתית בה חיים החניכים.
נקודת המפתח ב"מימושו העצמי של הפרט" היא חריגה מדפוס חינוכי אחד שמוביל לעיצוב ע"פ מודל מסוים.
הכוונה ליצור מגוון אלטרנטיבי שייתן מענה ליכולות, לצרכים, לכישורים ולנטיות ליבו של החניך. מגוון זה יאפשר לו להתייחס לתחומי החיים בכפר הנוער מנקודת תצפית של המשחק והדמיון, הריבוי והשונות.
תפיסה זו מיושמת גם בשעות הערב. במסגרת החוגים והפעילויות השואפים להעשרת עולם התוכן, תוך יצירת מגוון שיקלע לנטיות הלב של החניכים.

העמדת אופציות רבות בפני המתחנכים הם מרכיב חשוב בגישה האנטי פטרנליסטית המדגישה את זכות הבחירה של החניך.