המגזר העסקי מתגייס למען היום הבינ"ל לציון המאבק באלימות נגד נשים

עבור רובנו, המשפחה היא מסגרת חמה ומגוננת. אך עשרות אלפי משפחות בישראל סובלות מאלימות בתוך המשפחה וחיות בתוך גיהנום. קבוצת אלון אימצה את פעילות קו הייעוץ לגברים של ויצו לטובת קמפיין התרמה ראשון מסוגו בארץ.

   
 
 
כמו מחלת הסרטן, גם אלימות במשפחה תוקפת בצורות שונות שלעיתים קשה לזהות אותן ולטפל בהן. אלימות קיימת בכל רחבי הארץ ובכל הקבוצות באוכלוסייה, היא עוברת מדור לדור, וקיימת בין בני זוג, הורים כלפי ילדיהם, ילדים כלפי הורים קשישים וכו'.  
אלימות זו מתבטאת באופנים שונים: 
אלימות נפשית: יכולה להתבטא בהתעללות מילולית, קללות וצעקות, הטרדות,  
  רכושנות, בידוד מחברים וממשפחה, השמדת רכוש אישי של אנשים במשפחה. 
אלימות כלכלית: השתלטות על תקציב המשפחה, חסימת משאבים כספיים, הקצבת  
  כספים שבקושי מספיקים למחייה יומית. 
אלימות מינית: קיום יחסי מין שלא מתוך רצון שני הצדדים. 
  אלימות פיזית: הצורה המוכרת יותר של אלימות במשפחה, הבאה לביטוי במגוון  
דרכים החל מדחיפה ועד רצח. 
קבוצת אלון מובילה מהלך אסטרטגי נרחב של תרומה לקהילה ובחרה לצאת בקמפיין התרמה בסניפי החברות שבקבוצה. ההכנסות יועברו לעידוד הפעילות של הקו הייעוץ לגברים של ויצו וכמו כן, גם לעמותת "לא אלימות נגד נשים" ועמותות מקומיות של 3 מקלטים לנשים וילדיהן בחיפה ובטירה.

ארגון ויצו מפעיל את קו הייעוץ לגברים שנותן מענה אנונימי לגברים החשים מצוקה וקורא להם לקחת אחריות על מעשיהם – להתקשר ולקבל סיוע, ובכך למנוע את התדרדרות מצבם ולהקל על סבל המשפחה שלהם. את המענה בקו נותנים אנשי מקצוע ומתנדבים גברים המקבלים הכשרה וליווי מקצועי. מידי חודש פונים אל הקו עשרות גברים החשים כי האלימות גואה בהם והם זקוקים לעזרה ראשונית ובכך הם עושים מעשה חיובי עבור משפחותיהם.

עומר שקד, עובד סוציאלי ואחראי על קו הסיוע, רואה באימוץ הקו ובתרומה לו חשיבות רבה, "מהלך כזה מסייע להגדלת החשיפה בדבר קיומו של הקו לקהל הרחב וכפועל יוצא סבלן של משפחות רבות ייקטן, וזו בעצם המטרה שלנו – לתת מענה וסיוע לגברים הנמצאים במעגל האלימות".   

קמפיין ההתרמה  ייצא לדרך ב-15.11.2013 ויימשך עד ה - 15.12.2013. הוא יתבצע ברחבי הארץ בסניפי החברות שבקבוצת אלון: מגה קמעונאות, מגה באינטרנט,  דור אלון/אלוניות, ורדינון, נעמן,  AM PM. 
המהלך יבוצע באמצעות ערוצי תקשורת נוספים שיגייסו גם הם למהלך: בניהם מועדון לקוחות YOU וחברת הסלולר YOUPHONE שיתגייסו שיווקית, הסברה מול אלפי עובדי הקבוצה, חשיפה ברדיו 103 FM וברדיו ECO 99 ובחינמון "ישראל פוסט",  דיוור ישיר ללקוחות בחשבוניות ובניוזלטר, חשיפה בסניפים, חשיפה בדפי הפייסבוק של החברות, והקמת אתר אינטרנט ייעודי המרכז את כל המידע: www.alonsocial.co.il 
ניתן לתרום במספר דרכים:  
1. תרומה של 2 ₪/5 ₪/ 10 ₪ או יותר מאחת מרשתות קבוצת אלון.  
2. שיתוף המידע באתר www.alonsocial.co.il עם חברים ומשפחה.  
סרטון הסבר על הקמפיין: