יום האשה 2010: ויצו תכריז על אות הקלון השנתי למפרסם הסקסיסטי.
18/2/2010
• לרגל יום האישה 2010 - ארגון ויצו תפרסם זו השנה השנייה ברציפות את דירוג המפרסמים הסקסיסטיים ביותר בשנה האחרונה ותעניק את אות הקלון השנתי למפרסם הפוגעני ביותר.
• בין החברות המפרסמות הנכללות ברשימת המועמדות הסופיות השנה: יופלה, תפוזינה, שילב, פרופורציה, AXE, גולדסטאר, מטבחי דו-איט, גרי מזגנים, אולימפוס – וחברות בולטות נוספות
לקראת יום האשה הבינלאומי החל ב-8 במארס, יוצא ארגון ויצו בקמפיין השנתי שלו נגד פרסום סקסיסטי ופוגעני המבזה נשים. במסגרת הקמפיין ייחשף דירוג הפרסומות הפוגעניות ביותר של השנה האחרונה, בו יוענק אות הקלון לחברה המסחרית עם הפרסומת הסקסיסטית והמבזה ביותר כלפי נשים. בין החברות המפרסמות הנכללות ברשימת המועמדות הסופיות: יופלה, תפוזינה, שילב, פרופורציה, AXE, גולדסטאר, מטבחי דו-איט, גרי מזגנים, אולימפוס וחברות נוספות.
ויצו העניקה את אות הקלון השנתי בפעם הראשונה בשנה שעברה, במסגרת קמפיין ליום האשה 2009. אות הקלון הוענק לחברת מי עדן בגנות פרסומת לבר מים בה הוצגה הדוגמנית בר רפאלי כאשר היא זוחלת על דלפק במטבח ומנסה לפתות גבר עם כוס מים. בין הפיינליסטים בשנה שעברה היו גם גרנולה FREE, קונדומים R3, סבוני AXE ומשקה תפוזינה. פרסום רשימת הקלון עורר הדים רבים והשפיע על מדיניות הפרסום של החברות הגדולות במשק. כמו כן, במהלך 2009 חברת סלקום פרסמה התנצלות פומבית לאחר שארגון ויצו גינתה פרסום שהחברה הסלולרית שלחה למנויים שלה בו הופיעה תמונה של בר רפאלי בלבוש מינימלי.
בחירת חמשת הפרסומות הפוגעניות ביותר לשנה החולפת וזאת שראויה לאות הקלון, נעשית על ידי ועדה של נשים מובילות מארגוני הנשים, מהאקדמיה, מהעיתונות ומתחום המשפט. בין חברות הוועדה:
- עו"ד ארנה לין – יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין
ומ"מ נשיאת מועצת העיתונות
- פרופ' חנה הרצוג - סוציולוגית מאוניברסיטת תל אביב
- רונית ארנפרוינד-כהן - מנהלת האגף לקידום מעמד האישה
בויצו
- מיכל רוזין – מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית
- נורית חג'ג' – לשעבר מנכ"לית הקשת הדמוקרטית המזרחית
- שאנה שכטרמן – אחראית קשרי ממשל בוויצו
- שלומית ליר – חוקרת תרבות, מכון ואן ליר
|
|
לצפיה ב"זוכים" של השנה שעברה:
http://www.youtube.com/watch?v=ojyTRH8dKz4
|